Cem Akkılıç Kamboçya’da

Tablet katili Android...


Tablet çağının sonuna mı geldik?!..

İlk çıktıklarında tabletler bir devrim yaratmış, geleceğin elektronik ürünleri ve bilgisayarlara alternatif olarak görülmüştü... Tabletler açısından bugün gelinen noktaya bakıldığında, hiç de geleceğin ürünleri olmadığı ortaya çıktı...

Mesela koskoca Samsung bundan bir kaç yıl önce onlarca model üretip piyasaya sürerken, 2017 yılında sadece bir model üretti. Maliyeti düşürmek için 2016 yılının Snapdragon 821 işlemcisini koydu cihazın içerisine. Halbuki 2017'nin güncel işlemcisi Sanapdragon 835'dir...

Diğer büyük firmalarda da tablet üretiminin kısıtlandığını, sırf bir ürün çıkartmış olmak için bir model çıkarttıkları görülüyor...

Ben aynı durumun yakın gelecekte akıllı telefonlarında başına geleceğini, büyük firmaların Samsung, LG, SONY gibi devlerin akıllı telefon piyasasından çekileceklerini düşünüyorum...

Peki ama tabletler neden bu kadar kısa geçmişlerine rağmen gözden düştüler?!..

Bunun bir tek nedeni var...

Hantal ve kullanışsız "işletim sistemi" Android...

Tek suçlu Android mi derseniz size cevabım hayır, Android'i geliştirmeyen ve başka işletim sistemlerinin var olmasına izin vermeyip dünyayı her konuda tek elde yönetmek isteyen Yahudileri gösteririm...

Çok uzağa gitmeye gerek yok, Finlandiyalı NOKIA firması yıllar önce kendi cep telefonları için kendi ürettiği işletim sistemini kullanıyordu... Yahudi Bill Gates tarafından, kim bilir muhtemelen Mossad'ın da karışıp ölüm tehditleri savurduğu NOKIA satın alındı ve dünya sahnesindeki bir numaralı koltuğundan indirilip, tarihe karıştırıldı... NOKIA akıllı telefon olarak geri döndü belki ama bir farkla: İşletim sistemi Yahudilere ait Android ile...

Bu yazı fark ettiğiniz gibi teknik konuları ele almıyor... Tableti ve bilgisayarı olanların net olarak gördükleri şey şu; bilgisayarda yaptığımız şeylerin yüzde yirmisini bile tabletlerde yapamadık... Öyleyse neden tablet satın alalım ki?!..


Düşünün dünya üzerinde bu konuda onlarca marka var... Her yıl yüzlerce telefon üretiliyor... Bunların çoğu uzakdoğu firmaları... Ama hepsi de sadece bir tek işletim sistemi kullanıyorlar: hantal ve Google reklamları yaymaktan başka fazla bir işlevi olmayan Android işletim sistemi... Bu işletim sistemi her yıl yenilenerek gelse de, temel de bir bilgisayar işletim sisteminin kabiliyetlerinden neredeyse tamamen yoksun... Bir iki makyaj değişimi dışında; her yeni gelen Android, aslında bilinçli olarak kusurlu, eksik ve işlevsiz olarak piyasaya sürülüyor... Bu da tablet satışlarını etkilediği için büyük firmaların tablet üretimini düşürüyor...

Cafcaflı ürünler, satış rakamları el yakan telefonlar alo demenin ötesinde, Twitter, Facebook ve Instagram gibi Yahudi tekeli sosyal medya sitelerine çekilen fotoğrafları paylaşmanın ötesine fazla gidemiyorlar...

İşte tabletlerin de sonunu getiren şey tam da bu oldu... Beceriksiz Android işletim sistemi...

Cem Akkılıç
10 Ekim 2017




Hiç yorum yok: