Gmail toplu e-posta silme...

Geçen gün gmail hesabımın dolduğuna dair Google bir ileti yolladı. Hesabımı kontrol ettiğimde binlerce e-postanın geldiğini gördüm. Binlerce gereksiz spam sayılacak türden mesajlar e posta adresimi çöplüğe çevirmiş. 

Gmail uygulamasında toplu e posta silme butonu vardı eskiden. O butonu aradım ama Google o butonu yok etmiş, yani uçurtma yapmış. İnternette araştırma yapıp, belki gmail için toplu e-posta silme butonu hakkında bilgi bulurum sandım. 

İnternet çöplük olmuş adeta. Bu konuda araştırma yaptığımda 2009 hatta 2007 yılının yazıları çıktı karşıma...

Google'ı pek öven, kusursuz gösteren yalaka teknoloji blogları ise bu konuda tek bir yazı yazmamışlar. Bir de bu bloglar yazdıkları yazının altına tarih atmıyorlar. Okuyucu geldiğinde yazıları güncel sansın diye elbette...

Yani Google'ın çakallığını teknoloji blogları aynen sürdürüyor. Onlar sadece Google'ı yıkayıp yağlarlar. Bazen düşünüyorum bu teknoloji blogları Google'dan mangır mı alıyorlar?!..

Teknoloji yazarı değilim ama Google konusu uzun zamandır canımı sıkıyordu. Arama motoru hariç Google neye el atsa, kaba tabirle elini attığı şeyi boka çeviriyor. Mobil Drive uygulaması uzun süredir uploadları kabul etmiyor mesela... 

Bir dosya upload ediyorsunuz ve Drive'ı açıp baktığınızda dosya yüklenmiş görünüyor. İlgili dosyayı cep telefonunuzdan silip, tekrar Drive'a baktığınızda o dosya Drive'da gözükmüyor...

Önbellek denilen sahtekarlık ile siz dosyayı upload ettiğinizi düşünüyorsunuz ama cep telefonunuzda yer açmak için sildiğiniz dosya Drive'dan da uçup gidiyor... Böylece çok önemli belgeleriniz Google'ın sahtekarlığı yüzünden uçup gidiyor. 

Bir de android için "gmail uygulaması" var. Tam bir düş kırıklığı. Masaüstü gmail'in özelliklerinin bir çoğu bu uygulamada maalesef yok. Cep telefonları artık birer masaüstü bilgisayar oldu diyenler yanılıyorlar...

Peki; Google neden bu sahtekarlıkları yapıyor?

Çünkü arama motorları dışında tüm servisler paralı. Bir örnek vermek gerekirse; You Tube'a 10 dakikayı geçen videoları ücretsiz yükleyemezsiniz...

Konu başlığımıza tekrar dönelim; Gmail'de artık toplu mesaj silme olayı tamamen tarih olmuş. 

Bunun tek açıklaması var; Google tüm servisleri için 15 GB alan veriyor. Mesela Google Plus'a yüklediğiniz her fotoğraf bu kotayı sömürüyor... Zamanla kota elbette doluyor. E-postalar bu kotayı tüketiyorlar. 

Binlerce e postayı tek tek silemezsiniz. İsterseniz deneyin silmeyi...

Kullandığınız Gmail hesabı sizin için mutlaka önemlidir, herkese size e-posta yollamaları için doğal olarak o hesabınızı vermişsinizdir. İşte bunu bilen çakal Google ekibi gözünü sizin cebinize dikiyor. 15 GB kotanız doldu, ödeme yapın diyorlar...

Cem Akkılıç
28 Mayıs 2016

Aşağıda gmail uygulamasının ekran görüntülerini veriyorum. Toplu mesaj silme butonu yok. Binlerce e-posta geldiğinde tek tek tıklayarak silmek zorundadınız...







Bazı çok bilmiş sözde teknoloji uzmanları ahkam kesiyorlar... Masaüstü Gmail toplu mesaj silme butonu var, onu görmüyor musun diyorlar.

Okuyun teknoloji bülbülleri okuyun. Yukarıdaki yazımda; masaüstü Gmail'de toplu e posta siliniyor, MOBİL GMAİL UYGULAMASINDA o butonun olmadığını söylüyorum...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Google anlattığınız gibi tam bir rezalet.Keşke sadece arama motoru olarak kalsaydı. İos uygulamadı bir kaç fazla özellik barındırıyor ama Android gmail uygulamadı cşddrn berbat.

Adsız dedi ki...

cem hocam, gmail'e masaüstünden giriş yapın ve sol üst köşedeki kutucuğu bulun. kutucuğun ismi 'seç'. ona tıklarsanız EKRANDAKİ tüm mailleri seçer ve bütün mailleri seçeyim mi diye de sorar. böylece topluca silebilirsiniz. 1000 maili silmek 2-3 dk alıyor.

telefondan google drive'a bir şey yüklerken dosya boyutuna ve internetin upload kalitesine bağlı olarak uzun sürebilir. yüklenirken dosyayı silmenizden ötürü işlem başarısız oluyordur. yükleme ekranında yüklendi yazmadan silmeyiniz.

hayırlı ramazanlar :DD

Adsız dedi ki...

Yok abi haklısın.Serefsiz Google gmail toplu mesaj silme butonu yok. Koymamış adi herifler.

Adsız dedi ki...

Dostum haklısın. Onu biliyorum da. Konunuz masa üstü değil Mobil gmail...

Ha bu arada sana bu cevabı Google Chrom tarayıcıdan yazdım hem de hesabımla giriş yaparak yazdım, yorum kayboldu. Mobil Opera tarayıcıdan yazıyorum mecburen. Çünkü Google'ın tarayıcısı bile dandik.

İstersen sen de Google Mobil Drive tarayıcı ile açıp bana cevap yaz. Yorumunun uçtuğunu göreceksi��

Maalesef millet Google'ı fazla gözünde büyütüyor.

Adsız dedi ki...

Google Drive için cevap vereyim. Birader senin düşündüğün gibi teknoloji özürlü değilim. Dosyaları silmiyorum yükleme yaparken. Mobil Drive'da yükleme tamamlandı uyarısı geliyor. Mobilden kontrol ediyorum evet yüklenmiş. Sonra PC den açıyorum dosya yok.

Sonra deneme için cep telindeki dosyayı cep telefonun içinde başka klasöre taşıyorum. BAK SİLMİYORUM taşıyorum!

Mobil Drive'da dosya görünmüyor.

Bu şekilde dene sen de dosyaların mobil drive'a yüklenmediğini görecelsin:)

Ayrıca Gmail toplu e posta silme konusuna bir cevap daha verwyim.

Sanırım yazımı okumamuşsın:) Çünkü yazımda Masaüstü Gmail'de toplu e posta silindiğini yazmışım zaten.:)